Grønkålssalat med hokkaido

De sidste per uger har jeg kastet min forkærlighed over hokkaio græskaret. Græskar er kommet for at blive og vi ser efterhånden et hav af forskellige sorter i de forskellig super markeder, men hvorfor skal vi nu også spise så meget græskar ? Som om der ikke er et hav af kålsorter vi også lige skal mætte os i hele efteråret og vinteren. Det er faktisk ikke så mystisk igen, for græskar er en rigtig god kilde til de gode kulhydrater og så er den rig på flere af de gode vitaminer og mineraler som kroppen ikke får ligeså meget af i de mørke vinter måneder. Så ligger du i dialog med dig som om hvilke grøntsager du skal sætte tænderne i hen over vinteren, så er græskar generelt et rigtig godt bud.

img_8139

Salaten er til 2 personer

Tilberedningstid: 15 min.

Indgredienser:

  • 1/2 hokkaido græskar
    • 1 spsk. olivenolie
    • 1 tsk. gurkemeje
    • 1. chiliflager
  • 2-3 blade grønkål
  • 50 g. feta

Fremgangsmåde:

  1. Tænd ovnen på 180 grader varmluft
  2. Skyl og halver græskaret
  3. Fjern sten og løst kød
  4. Skær græskaret i mindre mundrette stykker
  5. Fordel græskaret i et ildfastfad
    1. Hæld olie, gurkemeje og chiliflager udover og bag i 10 min.
  6. Skyl grønkål og snit det fint
  7. Pil eller skær feta og bland
  8. Anret salaten på et fad inden servering

img_8118

No Comments

Leave a Reply